Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jastrzębi

Misja Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jastrzębi

Uznając profilaktykę za skuteczne narzędzie oraz biorąc pod uwagę potrzeby i oczekiwania klientów, z empatią i zasadą poszanowania godności, świadczymy skuteczną pomoc i udzielamy zindywidualizowanego wsparcia mieszkańcom gminy Jastrzębia dążąc do poprawy jakości ich życia.

EFEKTY - Podprogram 2019

  1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jastrzębi z terenu województwa mazowieckiego przy współpracy z Bankiem Żywności w Radomiu realizował Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa Podprogram 2019 współfinasowany z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym, którego celem było zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie  styczeń 2020 – wrzesień 2020.
  2. Osoby potrzebujące otrzymały bezpłatnie artykuły spożywcze:
  • warzywne i owocowe (groszek z marchewką, fasola biała, koncentrat pomidorowy, buraczki wiórki, powidła śliwkowe, sok jabłkowy klarowany);
  • skrobiowe (makaron jajeczny, makaron kukurydziany bezglutenowy, ryż biały, kasza gryczana, herbatniki maślane),
  • mleczne (mleko UHT, ser podpuszczkowy dojrzewający),
  • mięsne (szynka drobiowa, pasztet wieprzowy, filet z makreli w oleju),
  • cukier (cukier biały),
  • tłuszcze (olej rzepakowy),
  • dania gotowe (gołąbki w sosie pomidorowym).

2. Pomoc żywnościowa trafiła do 298 osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej z terenu województwa mazowieckiego.

3. Wydaliśmy osobom potrzebującym:

  •  14,99437 ton żywności;
  • 1485 paczek żywnościowych;
  •  0 posiłków.

4. W ramach Podprogramu 2019 dla 10 osób korzystających z pomocy żywnościowej przeprowadzono 4 warsztatów edukacyjnych w ramach działań towarzyszących:

• Ekonomiczne – 1 spotkanie dla  10 uczestników,

• Żywieniowo – dietetyczne - 1 spotkań dla 10 uczestników,

• Kulinarne - 1 spotkanie dla 10 uczestników,

• Niemarnowanie żywności – 1 spotkanie dla 10 uczestników.